Rozbite Królestwa #14 – „Przygody w Bramie”

Szybka i przyjemna sesja. Do drużyny dołączyła dwójka nowych poszukiwaczy przygód. Bohaterowie graczy odkrywają miasta i jego elementy. Zainteresowali się kilkoma plotkami, sprawdzili parę zadań. Okazało się, że część jest fałszywa, część została ukończona. Na koniec podejmują się zadania, które jest ponad ich siły.


Postacie Graczy:

Gevelin (Maciek Ł.) – Łotr – poziom 3. Gnom. Często mówi „Ziom”. Uwolniony od znaku Kompanii Kupieckiej. Powoli buduje swoją renomę w nowym mieście. Chaotyczny Dobry

STR 11 DEX 17 CON 10 INT 15 WIS 13 CHA 8 HP 18

Reinhard (Maciek J.) – Paladyn Przysięgi Zemsty – poziom 2. Półelf. Jest byłym żołnierzem, którego cały oddział został zniszczony przez nieumarłego żmija. Ciężko rannego znaleźli zwiadowcy Czarnych Rycerzy. Od tego czasu jest członkiem ich organizacji. Neutralny

STR 16 DEX 10 CON 13 INT 12 WIS 11 CHA 16 HP 18

Diesa Ungart (Paulina) – Kapłanka Herioneusa domeny wojny – poziom 2. Krasnoludka. Z wykształcenia kowal. Wyruszyła za Gevelinem uznając go za katalizatora złych wydarzeń. Chce pomóc i walczyć ze złem. Praworządna Dobra

STR 15 DEX 13 CON 16 INT 12 WIS 19 CHA 9 HP 21

Nicolas Flame ‚Alchemik’ (Mateusz) – Czarodziej o specjalizacji Artificer – poziom 2. Człowiek. Z wykształcenia uczony i alchemik. Zmodyfikował swoje ciało, aby móc tworzyć magiczne efekty. Wyruszył do Zniszczonych Krain, aby odnaleźć zapomniane teksty. Neutralny

STR 10 DEX 12 CON 16 INT 20 WIS 16 CHA 8 HP 16

Magister (Sławek) – Czarodziej – poziom 1. Gnom. Z wykształcenia „Archeolog”. Przez wiele lat badał ruiny za ramienia Uniwersytetu w Hafordzie. Aktywował artefakt, który przeniósł go przez cały świat i znalazł się w Zniszczonych Krainach. Neutralny Dobry

STR 6 DEX 18 CON 13 INT 20 WIS 12 CHA 11 HP  7

 26 kwietnia

Brama. Ciepły dzień

Karawana powraca do miasta. Przejeżdża przez wielką bramę i zatrzymuje się na rynku miejskim. Bohaterom zostają wypłacone pieniądze. Gevelin jako przyjaciel Linmore dostaje jego wypłatę, ciało i ekwipunek. Reinhard i Diesa wybierają kilkadziesiąt kilogramów rudy zamiast złota.

Cała drużyna udaje się do karczmy w kolonii krasnoludzkiej, aby zorganizować stypę po Linmorze. Gevelin wydaje ponad dwadzieścia sztuk złota na jej organizację. W tym samym czasie do drużyny dołącza Nicolas. Był na wyprawie do rozpadliny – to on przekazał ekspedycji ogień alchemiczny.

Do budynku wchodzi gnom, który szybko kieruje się do łotrzyka – swojego rasowego pobratymca. Jest to wyjątkowo sytuacja, gdyż w Zniszczonych Krainach gnomy są niespotykane. Przedstawia się jako Magister. Archeolog z Kenduru.

BG słyszą następujące plotki :

  • Do portu wpłyną najszybszy statek Kompani Kupieckiej. Podoba jego kapitan zaklina wiatr.
  • Podobno wieśniak Jerzy został wrzucony do lochów bo zgwałcił Marionę. Po przesłuchaniu okazało się, że kłamała. Dzisiaj ma zostać naznaczona znamieniem kłamcy

27 kwietnia

Brama. Ciepły dzień

Część  drużyn postanowiła udać się do miejscowego budynku straży miejskiej (kupieckiej). Są to Diesa, Reinhard i Nicolas. Chcą dowiedzieć się więcej o oskarżeniach składanych wobec kobiety o imieniu Mariona. Reinhard wykorzystuje swoje znajomości wśród miejscowych żołnierzy i szybko dowiadują się, że to była kłótnia kochanków. Oboje kłamali i oskarżali siebie bezpodstawnie. Dostali grzywnę w wysokości pięciu srebrnych gryfów i odesłani do domu.

Ta trójka postanawia sprawdzić kolejną rzecz. Idą na rynek, aby porozmawiać z niezależnym kupcem Mario. Chcą mu pomóc w leczeniu jego zwierząt pociągowych. Gdy docierają do jego straganu, widzą mężczyznę. Ma zabandażowaną rękę i opatrunek trochę przecieka. Pytają go o jego zwierzęta, ktoś już mu pomógł.. Na statku do miasta przybył jakiś elf, który za darmo wyleczył jego woły i konie. Podobno władał potężną magią i znał się na zwierzęcej biologii.

Przy rynku znajduje się sklep „Różności Świata”, który jest wyjątkowo dobrze wyposażony. W środku rezyduje introwertyczny kupiec Gawelt. Na wstępie mówi każdemu „U mnie się nie targuje!”. BG wypytują się o ogłoszenie sprzed tygodnia. Jest nieaktualne. Ktoś rozwiązał problem kupca. Nicolas kupuje u niego pojemnik z tuszem.

W tym samym czasie Magister udaje się do doków i chce pomóc w rozładunku najszybszego statku w Kampanii Kupieckiej – „Czarnej Perły”. Dogaduje się z kapitanem Finmarem, że za 15 sztuk złota na godzinę wyjmie najcięższe elementy ze statku. Gnomi mag transportuje balisty z pokładu statku do miejscowych rzemieślników. Oni je naprawiają, wymieniają liny, naoliwiają ruchome elementy. Po tym Magister je obiad z kapitanem i wypytuje go o wieści ze świata.

Gevelin pracuje w warsztacie – przetapia rudę od Reinharda i Diesy oraz robi proste zakupy.

Wszyscy spotykają się na obiedzie i długo rozmawiają. Gevelin opowiada o tym, że ma mapę po swoim towarzyszu Linmorze. Prowadzi ona do ruin miasta Milium na północ od bramy (jakieś 100 kilometrów w linii prostej). Nicolas i Magister słyszeli o tym miejscu, jest to miasto zalane wodą. W czasach świetności mieszkało tam 2000 ludzi. Było bogate i bezpieczne. Miasto było własnością potężnego rodu szlacheckiego. Dodatkowo słyszą następujące wieści:

  • Do karczmy wchodzi krasnolud, który mówi o tym, że podobno na północy wioska została napadnięta przez bandę górskich lwów, bardzo dużo osób straciło życie.
  • Zjawy na zniszczonym kamiennym moście – robotnicy twierdzą, że po zachodzie słońca w okolicy ruin kamiennego mostu pojawiają się jakieś światła. Jest nazywany Mostem Samobójców.
  • W wieży na zachód od bramy słychać nienaturalne ujadanie jakby szczekanie psów. Ludzie się tam nie zapuszczają bo zwierzęta znikają. Podobno została zbudowana tysiące lat temu, gdy te tereny były we władaniu królestwa, którego nazwa już dawno odeszła w zapomnienie.

Powoli kończą się fundusze. Jeśli mają wyruszyć po skarb to potrzebują kilkaset sztuk złota na odpowiednie zapasy. Cała drużyna postanawia rozwiązać problem nawiedzonego mostu – o ile jest to prawda. Może dostaną za to jakieś monety.

Idą do koszarów straży kupieckiej. Czekają kilkadziesiąt minut na spotkanie z setnikiem.  Do swojego pokoju zaprasza ich mężczyzna w lśniącym i wypolerowanym napierśniku, o wesołym usposobieniu. Ustalają z nim nagrodę w wysokości 40 sztuk złota za pozbycie się problemu zjaw. Setnik przystaje na ofertę. Wypytują o jakaś inną pracę. Może za zrobienie mapy okolicy będzie jakaś nagroda? Setnik się zgadza i oferuje im 17 sztuk złota za mapę, która zawiera około 10 kilometrów okolicy (17 sz za 1 odkryty hex naniesiony na mapę przez graczy).

BG wyruszają jeszcze tego samego dnia w kierunku ruin Mostu Samobójców. Zatrzymują się 100 metrów od brzegu rzeki, w ruinach karczmy. Budynek posiada piwnicę, ale jest ona zasypana gruzem i kamieniami. Postanawiają zostać na noc i obserwować most. W nocy pojawia się jedna zjawa. Gdy mijają kolejne godziny, dostrzegają w sumie dwanaście humanoidalnych kształtów. Sześć z nich przypomina cienie, a pozostała szóstka świeci bladym blaskiem.

A specter from the Monster Manual 5th edition.
Zjawa  (C) Dungeons & Dragons 5th Edition Quick Reference, Wizards RPG Team (2014). Monster Manual 5th edition. (Wizards of the Coast), p. 279. ISBN 978-0786965614.

28 kwietnia, dzień przed pełnią

Okolice Bramy, ruiny podgrodzia. Most Samobójców Upał, dwadzieścia kilka stopni. Z nieba leje się żar.

O poranku wyruszają zbadać okolicę. Magister ma bardzo dobre oko. Zauważa, że w rzece musi być punkt poboru wody. Bada okolicę i dochodzi do wniosku, że w jednym miejscu (pod grubą warstwą ziemi) musi być ukryta pompa wody. Rzuca czar wykrycie magii i dostrzega niewielką aurę nekromancji, która wydobywa się z wentylacji. Dalej eksplorują i znajdują wejście do kanałów lub wodociągów. Jest ono ponad 200 metrów od koryta rzeki.

Okiem Sędziego

Gracze wiedzeni dawnymi przyzwyczajeniami doszli do wniosku, że KAŻDE zadanie będzie nieruszone do momentu, aż powrócą i je łaskawie wykonają. Każda plotka będzie prawdziwa i warto się ją zająć. W raporcie możecie dostrzec, że zadania zostały wykonane, a plotki okazywały się fałszywe. Mam nadzieję, że będzie to lekcja dla graczy.

Gdy BG zainteresują się plotką, to rzucam k6 i sprawdzam wynik. Przykładem niech będzie nawiedzenie Mostu Samobójców. Wypadło mi „tak, i „. Miejsce jest nawiedzone i wyjątkowo niebezpieczne. Wyjdzie z tego dość ciekawa sytuacja, która sprawi, że ostatecznie porzucę D&D 5ed.

Wyjątkowo pomocne są tabele abstraktów. Pozwalają na szybką improwizację, narzucając nam pewne ograniczenia. Ja osobiście wykorzystuję te z bloga Miasto Dzicz Loch. Sprawdzają się idealnie !

Kolejna sesja już rozegrana. Raport wkrótce.

W zbliżającym tygodniu przechodzimy z D&D 5ed na Genesys. Jeśli będzie zainteresowanie to dajcie znać. Napiszę jak je skonfigurowałem pod Heroic Fantasy – jakim są dedeki.

Wpis ten realizuje mój RPGowy cel na 2018 rok – 7/52 – przynajmniej jeden wpis na blogu przez kolejne 52 tygodnie.

Poprzedni raport : Rozbite Królestwa #13 – „Pajęcza Rozpadlina”

Następny raport : Rozbite Królestwa #15 – „Skuteczna zasadzka”

Reklamy

6 myśli na temat “Rozbite Królestwa #14 – „Przygody w Bramie”

Dodaj własny

  1. „Gracze wiedzeni dawnymi przyzwyczajeniami doszli do wniosku, że (…) Każda plotka będzie prawdziwa i warto się ją zająć.”, a zaraz potem: „Gdy BG zainteresują się plotką, to rzucam k6 i sprawdzam wynik”. Jeśli za każdym razem rzucasz kostką, kiedy gracze zainteresują się plotką, to w równym stopniu jest ona prawdziwa, jak i nieprawdziwa, więc kąśliwe uwagi o dawnych przyzwyczajeniach graczy są trochę nieuzasadnione…

    Polubione przez 1 osoba

    1. Dlaczego tak uważasz? Bohaterowie Graczy mają motywacje i cele do których powinni dążyć. Czy interesowanie się każdą małą rzeczą ich do tego przybliży?
      Rzuty wykonuję po to, aby pokazać, że świat się zmienia i żyje. Wiele wydarzeń będzie miało miejsce czy tego gracze chcą czy nie. Niektóre mogą okazać się fałszywe, inne przeinaczone.
      Nie chcę Ciebie obrażać, ale czy gdy słyszysz, że w biedronce jest promocja na schabowe to lecisz od razu do sklepu? Przecież masz jakieś plany (np. sesję RPG) i nie będzie wszystkiego sprawdzał.
      Przecież może okazać się, że(wykorzystując magiczną k6;)):
      1. Schabowe dawno wyprzedane i nie było promocji. Dodatkowo wszystkie mięsa +25% droższe.
      2. Promocji nie ma
      3. Nie ma promocji, ale mięso z kurczaka jest -25% taniej.
      4. Jest promocja, ale został ostatni kawałek
      5. Jest promocja. Dużo schabu do kupienia
      6. Jest promocja i jeśli kupisz 1 kilogram to dostaniesz za 1 grosz karkówkę.

      Polubienie

  2. To, czy gracze zajmują się każdą pierdołą, to inna sprawa. Chodzi raczej o to, że zarzucasz im interesowanie się plotką, która może być nieprawdziwa, w momencie, gdy sam jeszcze nie wiesz, czy faktycznie w związku z tym jest coś na rzeczy. Poza tym, to chyba jest RPG i gracze mogą robić cokolwiek? Nawet jeśli nie przyniesie im to wymiernych korzyści. Czy Ty robisz w życiu tylko to, co przynosi zysk i jest zgodne z Twoją motywacją i celami? Nigdy nie zdarzyło Ci się zainteresować jakimś mniej lub bardziej artykułem na Facebooku? Dotyczącym filmu, gry, książki, a niekoniecznie rzeczy związanych z Twoją pracą? Oglądać dziwnych filmików w necie? I tak, jeśli akurat jestem na mieście i próbuję załatwić kilka innych spraw (nawet tych po terminie i odbijam się wtedy od drzwi), to wstąpię do Biedronki po przecenionego schabowego, bo mam po drodze i w sumie nie zaszkodzi, a nuż się załapię i niedzielny obiad będę mieć z głowy.

    Polubione przez 1 osoba

    1. Nie zarzucam im interesowania się plotką, która może być nieprawdziwa. Zarzuciłem im (cytując) : „KAŻDE zadanie będzie nieruszone do momentu, aż powrócą i je łaskawie wykonają”. Tutaj mówiłem głównie o kupcu z chorymi zwierzętami i poszukiwaniem przestępczyni.
      Czytelnicy bloga nie wiedzą, że w poprzedniej kampanii w Star Wars pojawiały się informacje wywiadowcze i gracze zamiast zajmować się realizacją swojego długofalowego celu (odbicie Mandalore) rzucali się na pierwsze lepsze informacje.

      To, że ekipa poszła i sprawdziła informację o możliwym kłamstwie i naznaczeniu jakiejś babeczki to żaden problem. Okazało się, że jest nieprawdziwe i tyle. Stracili trochę czasu, nie zrealizowali swoich celów. Trudno to ich decyzja.

      Nie chcę eskalować za bardzo rozmowy jak i tak dzisiaj będziemy razem grać na sesji. Spokojnie wyjaśnimy sobie wszystkie problemy 😉

      Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s

WordPress.com. Autor motywu: Anders Noren.

Up ↑

%d blogerów lubi to: