Rozbite Królestwa 2 #9 – „Wisielec”

Bohaterowie spędzają kolejne dni w mieście. Robią przysługę dla krasnoludów w Bramie, stają się wrogami jednej z frakcji, a w trakcie akcji, dwójka z nich traci przytomność. Pomagają mieszkańcom i zdobywają kolejnych sojuszników. Bardzo dużo się dzieje i kostki szaleją!


Postacie Graczy :

Gevelin (Maciek Ł.) – Włamywacz. Gnom. Często mówi „Ziom”. Uwolniony od znaku Kompanii Kupieckiej. Powoli buduje swoją renomę w Bramie. Naprawił młot hydrauliczny w kuźni u Brolosa. Włada prostą magią (skill lvl 1)

Brawn 2 Agility 4 Intellect 3 Cunning 4 Willpower 2 Presence 1 Wound 10 Strain 16

Reinhard (Maciek J.) – Czarny Rycerz. Półelf. Jest byłym żołnierzem, którego cały oddział został zniszczony przez nieumarłego żmija. Ciężko rannego znaleźli zwiadowcy Czarnych Rycerzy. Od tego czasu jest członkiem ich organizacji. Został poturbowany w starciu z Xunnarem, a jego ciało pokryły nowe blizny. Włada magią kapłańską (skill lvl 3)

Brawn 3 Agility 2 Intellect 2 Cunning 2 Willpower 3 Presence 3 Wound 17 Strain 14

Nicolas Flame ‚Alchemik’ (Mateusz) – Alchemik. Człowiek. Z wykształcenia uczony i alchemik. Zmodyfikował swoje ciało, aby móc tworzyć magiczne efekty. Jest pierwszym z efektów jego eksperymentów. Wyruszył do Zniszczonych Krain, aby odnaleźć zapomniane teksty. Opracowuje i ulepsza Plagę Incabulosa. Włada magią alchemiczną (skill lvl 3)

Brawn 2 Agility 2 Intellect 4 Cunning 2 Willpower 3 Presence 2 Wound 14 Strain 13

Magister (Sławek) – Czarodziej. Gnom. Z wykształcenia „Archeolog”. Przez wiele lat badał ruiny z ramienia Uniwersytetu w Hafordzie. Aktywował artefakt, który przeniósł go przez kontynent i znalazł się w Zniszczonych Krainach. Włada magią tajemną (skill lvl 4)

Brawn 1 Agility 2 Intellect 4 Cunning 3 Willpower 2 Presence 2  Wound 9 Strain 15

Elisabeth (Paulina) – ex-członkini straży Namiestnika Bramy. Jej rodzina mieszka w Bramie od pokoleń. Ojciec był kupcem, a po nim interes przejął jej brat Cedryk. Jest właścicielką domu rodzinnego w Bramie. Podróżuje razem z drużyną.

Brawn 3 Agility 2 Intellect 2 Cunning 3 Willpower 3 Presence 2 Wound 15 Strain 13


28 maja

Brama, ciepło i mgliście

Drużyna bohaterów opuszcza Kolonię Krasnoludzką. Idą planować jak odzyskać ciało Brolosa. Gevelin postanowił być tym, który będzie przewodził akcją.

Słońce już dawno schowało się za górami i całe miasto ogarnął półmrok, gdy przez ulice przemykał gnom. Ostrożnie zbliżając się do zamku Kompanii Kupieckiej. Wcześniej kilku biedaków zostało okłamanych przez BG, że będą rozdawali tam za darmo chleb. Idealna dywersja dla włamywacza. Gdy jest już blisko, to korzysta z informacji zdobytych przez towarzyszy i dostaje się niepilnowaną drogą do środka. W twierdzy omija strażników i zbliża się do idealnego punktu wejścia – jadalni Namiestnika. Gdy jest blisko, to słyszy odgłosy dobiegające zza drzwi. Trwa uczta.

Mapa okolic Bramy
Brama otoczona jest przez góry i morze.

Rezygnuje z planu A i przechodzi do planu B. Będzie wspinał się i przechodził po gzymsach na kilkudziesięciu metrach nad ziemią. Niestety, ale po kilku metrach okazuje się, że wszystko pokryte jest olejem. Tylko dzięki niesamowitemu szczęściu Gevelin nie spada.

Prostopadle pod wiszące ciało Brolosa podjeżdża wóz z Magistrem, Elisabeth i Reinhardem.

Gevelin wie, że ma mało czasu i postanawia zaryzykować.  Pije miksturę lewitacji, zapina się karabińczykiem do muru, odpycha się na odległość kilku metrów i strzela w linę, która podtrzymuje ciało Brolosa. Ma szczęście, że strzały zostały zaklęte przez Magistra. Trafia w linię. Brolos idealnie spada do wozu…No może poza jego nogą, która z głośnym plaskiem odbija się od drogi. Mikstura przestaje działać i Gevelin leci w dół. Wyhamowuje przed ziemią i uderzając traci na chwilę oddech.

Z góry zaczynają BG ostrzeliwać kusznicy. Magister pada nieprzytomny od bełtu. Gevelin odzyskuje oddech i rusza do wozu próbując opanować spanikowane konie. Z wieży strażniczej wybiegają halabardnicy i dziesiętnik. Reinhard staje i walczy z nimi. Elisabeth wykorzystuje łaskę Trithereona, aby pobłogosławić Gevelina. Nie udaje jej się. Za to odzywa się do niej Xunnar, który nazywa ją dziwką Trithereona. Dowód dla BG, że jest dalej w ich świecie!

Drużyna jest zagrożona. Na szczęście dla bohaterów Nicolas wspomniał o całej akcji Fundzie. Wysłała ona swoich łuczników, którzy pomagają BG. Trwa regularna bitwa na ulicach Bramy. Wkrótce cała twierdza zajmie się problemem. I wtem, Gevelin pada przeszyty bełtem! Reinhard dzielnie broni się przed atakiem czwórki napastników (po chwili tylko dwójki…). Elisabeth ostatkiem sił opanowuje konie i odjeżdża.

Nie ma chwili wytchnienia dla drużyny. W domu Elisabeth szybko opatrują gnomy i przenoszą ich do siedziby Czarnych Rycerzy. Wjeżdżają wozem i go ukrywają. Wiedzą, że Kompania nie zaatakuje frakcji. Jest za słaba.

Elisabeth i Reinhard biorą jednego konia. Owijają w płótno i dywan ciało Brolosa. Wyruszają po nocy do Kolonii Krasnoludzkiej. Po drodze spotykają oddział strażników Kompanii Kupieckiej, ale idealnie rozbrajają sytuację i kończy się bez starcia.

Zostawiają ciało u Balmonda. Pogrzeb odbędzie się kolejnego dnia o zachodzie słońca. Jeśli uda im się przekonać Diesę do odprawienia rytuałów, to zdobędą wdzięczność krasnoludów.

Gdy wracają do Czarnych Rycerz zauważają na ulicach oddział strażników Kompanii. Sam setnik ze swoimi ludźmi przeszukuje dom Elisabeth, aby znaleźć BG. Frakcja wie, że bohaterowie stoją za atakiem.

1 czerwca

Brama, ciepło i spokojnie.

Po śniadanku drużyna rusza na poszukiwania Diesy. Nicolas opuszcza drużynę i idzie do swojej pracowni. Będzie tworzył lekarstwo na chorobę. Korzysta z komponentów za 5000 sztuk srebra i tworzy 75 jednostek leku na chorobę Incabulosa. Działania drużyny w Bramie spowodowały, że znacząco zmalała liczba chorych. Po tych kilku dniach wiele osób zginęło, nie ma nowych zakażonych (bo Kultyści wybici), rozprowadzany był lek. Powoduje to wszystko, że w przeciągu dnia lub dwóch plaga Incabulosa zostanie pokonana.

Diesę znajdują na rynku, gdy wychodzi ze świątyni Pelora. Gevelin zaczyna kłamać kapłance Herioneusa, że Brolos był jego największym przyjacielem wśród krasnoludów w Bramie. Udaje się ją przekonać. Ale za pewną cenę. Gnom ma złożyć przysięgę honorową i zająć pozycję Brolosa na stanowisku kowala przez kolejny miesiąc. Zgodnie z krasnoludzkim zwyczajem…

Wieczorem ma miejsce pogrzeb, gdzie Gevelin wygłasza swoją mowę i potwierdza przysięgę. Balmond zostaje przekonany do ataku na Kompanię Kupiecką. Wkrótce wiele się zmieni w Bramie.

Okiem Sędziego

Ilość rzutów kości wyroczni na tej sesji była minimalna. Odniosłem się do nich chyba tylko w dwóch lub trzech przypadkach + rzuty na reakcję. Cały flow sesji powstał na podstawie interpretacji zagrożeń, triumfów, przewag i desperacji z rzutów graczy.

Zdobycie ciała to był projekt o trudności 3k6 (wypadło 8). Gevelin miał trzy rzuty kostką i każdy z graczy mógł mu pomóc. Pomoc kosztowała 3 strain. Przy sukcesie na teście umiejętności to gnom otrzymywał boost dice (niebieskie kostki) do swojej puli. Za porażkę nic. Jeśli wypadł triumf to było ulepszenie puli pozytywnych kości. Za zagrożenia kości setback (czarne), a za desperację ulepszenie trudności testu.

Dwa pierwsze testy się nie powiodły. Patrzyliśmy na pulę ośmiu kości… Nie chcieliśmy na tym zakończyć tego projektu, więc…Powiedziałem graczom, że niemożliwe (powyżej trudności 5) testy można podejmować. Tylko trzeba wydać Story Point. No, ale co zrobić z trzema dodatkowymi kostkami…zamieniłem je na ulepszenia trudności testu. Wyszła pula 2 fioletowych i 3 czerwonych kostek. Udało się! 🙂  Tylko wypadła desperacja i zagrożenia. Wynik znacie z sesji. Upadek z wysokości i atak kuszników Kompanii Kupieckiej.

Nicolas (Mateusz) rzucał na stworzenie dużej ilości leku. Na raz warzył 25 jednostek leku. Wypadł sukces i aż 7 przewag. Zgodnie z naszymi zasadami, to za 3 przewagi można stworzyć kolejną miksturę. W tym wypadku pomnożyłem to razy 25 bo bardziej pasowało do ilości użytego materiału.

Oszukiwanie Diesy to była świetna scena. Sukces na oszukiwaniu, ale też trzy zagrożenia. Chwilę się zastanowiłem co dalej. Rzuciłem na tabelę abstraktów. Kilka z nich uruchomiło wyobraźnie. Efekt znasz z raportu.

Kolejne spotkanie i ponownie  mega pozytywne rzuty na reakcję. Żaden wynik nie był poniżej 12… Coś ci BG bardzo są lubiani w tej Bramie ! 🙂

 

Jeśli macie jakieś pytania to piszcie je w komentarzu lub wyślijcie mi wiadomość na Facebooku

Wpis ten realizuje mój RPGowy cel na 2018 rok – 31/52 – przynajmniej jeden wpis na blogu przez kolejne 52 tygodnie.

Następny raport : Rozbite Królestwa 2 #10 – „Nocny Atak II”

Poprzedni raport : Rozbite Królestwa 2 #8 – „Czara Goryczy”

Start Sezonu 2 – Walka Frakcji: Rozbite Królestwa 2 #0 – „I ulice Bramy spłynęły krwią”

H.M.S.S. „Hope” Raport 1 – H.M.S.S „HOPE” #1- „System Orelius”

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

Blog na WordPress.com. Autor motywu: Anders Noren.

Up ↑

%d blogerów lubi to: