Iron World – Inne Historie – „Szpitalianie”

Świat Iron World ma wiele niewyjaśnionych historii. Na ostatnim spotkaniu przedstawiłem wam kilka różnych frakcji, które działają na terenie, gdzie został zrzucony oddział z UEF Restoration. Jedną z nich są Szpitalianie. Kontrolują oni nowoczesny kompleks medyczny, ale jak weszli w jego władanie?


Na sesji było tylko 50% stałej ekipy, czyli Maciek i Sławek. Zdecydowaliśmy się na jednostrzał, który wgryzie się w historię Szpitalian. Przygoda miała być szybka i napakowana akcją. Miałem w głowie tylko pomysł- zwiad bojowy kompleksu medycznego. Cała przygoda powstała w trakcie sesji i wynikała z decyzji oraz opisów graczy. Bardzo mi się podobało kreatywne współtworzenie fabuły!


Przygotowania do rozgrywki

Chciałem, żeby sesja była trochę bardziej dynamiczna. Żeby to osiągnąć, to poleciłem stworzyć doświadczone postacie. Oprócz startowego XP każdy z graczy dostał dodatkowe 150XP na rozwinięcie swojej postaci (odpowiednik jakiś 10-15 sesji).

Jedynym ograniczeniem co do posiadanego sprzęty był udźwig postaci. Każdy z BG mógł mieć tyle przedmiotów ile może unieść. Grozny wybrał minigun’a, a Mariani granaty. Całkiem ciekawie sprawdziło się to na sesji. Na misję zostali wysłani w lekkim opancerzonym transporterze kołowym. Jego dach zwieńczyła wieżyczka z minigunem, który strzelał pociskami przeciwpancernymi. Broń miała quality linked 1.

Wygrana nad obcymi miała ogromną cenę. UEF poniosła druzgocące straty. Generalicja zniszczona w ostatnim ataku wroga. Większość pojazdów jeżdżących i latających zostało użyte do walki w operacji „Queen Virus”. Dywizja BG jest zmasakrowana i liczy teraz około 500 dzielnych kobiet i mężczyzn. Bardziej batalion. Generał wraz ze sztabem brał udział w ataku i nie ma z nim kontaktu. Podpułkownik wyprowadził ostatnie siły z okrążenia. Od kilku miesięcy nie ma kontaktu z żadnymi innymi zgrupowaniami UEF. Trzeba działać i przetrwać w tym zniszczonym świecie.

BG zostają wysłani z misją zwiadowczą w jednym z ich ostatnich pojazdów jeżdżących. Mają zbadać teren, zidentyfikować niebezpieczeństwa i spenetrować placówkę.

Siły UEF:

  • Gabriel Grozny – Gruzin, 2 metry wzrostu, gęsta broda, napakowany. Trochę przytępawy, ale wyjątkowo silny i wytrzymały (prawie 20 wound treshold…). Specjalista od broni ciężkiej i pancerzy szturmowych.
  • Mario Mariani – Włoch, przystrzyżona bródka, zadbany. Infiltrator. Granadier. Idealnie się skradał, potrafił włamać się do systemów komputerowych oraz rozwalić przeciwnika granatem ppanc.
  • Ulf – kapral, dowódca drużyny. Ma dwa metry wzrostu i dorównuje posturą Borysowie. Pochodzi z północy Europy. Uwielbia słuchać ciężkich brzmień z początku XXI wieku.
  • Czterech strzelców, którzy stanowią obstawę pojazdu.

Przebieg spotkania

Całą drużyna UEF jechała opancerzonym transportowce kołowym. Droga prowadziła przez gęsty las zbudowany z gatunków inwazyjnych – grzybodrzew. W powietrzy unosił się zapach zarodników, a pojazd pewnie mknął przed siebie. Był w doskonałym stanie technicznym, ale nie na długo…

Gabriel stał przy minigunie i obserwował okolicę. Dostrzegł jak jedno z grzybodrzew upada na ziemię. Potem kolejne. Coś biegło w ich stronę. Gigantyczny i ciężki stwór – efekt mutacji po wirusowej na genomie Deshirit.

„UltraLisk”

Nazwa wymyślona przez szeregowca Johna Bella, który był fanem gier komputerowych z lat 90 XX wieku. Idealnie oddaje przerażenie, które wywołuje w żołnierzach, którzy spotykają tego giganta wśród Zmutowanych Deshirit. Cztery potężne łapy i ostre szpony powodują, że nawet ciężko opancerzone pojazdy nie są dla niego trudnym kąskiem.

Silhouette 4

Pojazdem kieruje Mario i wciska gaz do dechy. Zaczyna bardzo ryzykować. Przeciwnik jest coraz bliżej. Niestety, ale wpadają na drzewo i uszkadzają układ kierowniczy. Grozny zaczyna ostrzeliwać stwora. Wtedy pojawia się kolejny zwabiony odgłosami walki.

BWP UEF ponownie ma kolizję. Tym razem z pierwszym Ultralem. BG słyszą niepokojący dźwięk. Silnik jest uszkodzony! Grozny nie czeka długo i rozwala pierwszego stwora minigunem. Po kilkudziesięciu sekundach zatrzymują się.

Drugi z Ultralisków atakuje pojazd BG i odrywa pancerz. Za chwilę dorwie się do smakowitych żołnierzy UEF. Na szczęście Grozny ponownie trafia minigunem, a Mario rzuca granatem przeciwpancernym. Żołnierze strzelają, ze swojej broni ręcznej. Wspólny wysiłek się opłaca. Udaje im się przeżyć.

Tworzą obronny okrąg wokół pojazdu. Mario szybko rusza do pracy i naprawia silnik. Wiedzą, że mają mało czasu. Odjeżdżają w kierunku placówki medycznej.

W pewnym momencie las grzybodrzewowy przechodzi w klasyczny mieszany, który występował wcześniej na tym terenie Francji. Coś powstrzymało terraformację tego terenu. Drużyna czuje się pewniej w znajomym terenie. Wjeżdżają na wzgórze, z którego powinno widać placówkę medyczną. Niestety, ale jest za dobrze ukryta. Wygląda to na siatkę maskującą [Porażka na teście na percepcję]

Czwórka żołnierzy UEF zabezpiecza teren. Ukrywa pojazd, ponownie montuje pancerz. Do celu misji rusza Ulf, Grozny i Mariani. Umiejętnie zakradają się do siatki. Przecinają ją w jednym miejscu i wchodzą na zabezpieczony teren. Dostrzegają parking (z kilkoma pojazdami), parę ekskluzywnych bungalowów przy głównym budynku, restaurację oraz cztery automatyczne wieżyczki strażnicze. Przy bramie wjazdowej leżą ciała, które udowadniają, że cały czas są sprawne.

Na pierwszy cel wybierają jeden z bungalowów. Dostają się przez okno i w środku znajdują:

  • Trupa z przestrzeloną głową. Napisał list, że ma dość bycia więźniem. Adresowany do Paul’a i Juliet Noir. Ma przy sobie kartę dostępową.
  • System audiowizualny połączony z głównym budynkiem
  • Stary sprzęt z resztką energii.
  • Ulf zostaje w środku, aby osłaniać ich odwrót i utrzymać kontakt z resztą drużyny w razie kłopotów.

Kierują się do restauracji. Po drodze znajdują trupa sprzątaczki z kartą poziomu 3 [ sukces na teście skradania z przewagami]. Po wejściu do środka dostrzegają, że nikt tu nie sprzątał od wielu lat. Idą do kuchni. Wygląda jakby cały czas była w użyciu. Sprzęty są dobrze utrzymane i czyste.

Podchodzą pod drzwi prowadzące na korytarz. Słyszą ciężkie kroki. Grozny je rozpoznaje, to roboty strażnicze! BG chcą zrobić dywersję. Zmieniają oprogramowanie robota rozwożącego jedzenie. Będzie odbijał się od ścian i miał mocno nieregularne ruchy. Udaje im się!

Przekradają się na piętro wyżej. Otwierają zabezpieczone drzwi, a tam…Robot strażniczy [porażka na teście skradania się]. Zaczyna się strzelanina. Minigun Groznego jest silny i szybko niszczy wroga. Ruszają biegiem do centralnego rdzenia systemu zarządzania budynkiem. Są intruzami i w opuszczonych korytarzach rozbrzmiewa alarm.

Udaje im się dotrzeć do zabezpieczonych drzwi do pomieszczenia kontrolnego. Mariani umiejętnie się włamuje i pokonuje zabezpieczenia. Gdy wchodzą, to za nimi zamyka się śluza chroniąc ich przed wrogiem. Na centralnym hologramie pojawia się formująca się osoba. Po chwili zmienia się w obraz żołnierza UEF. Jest to sztuczna inteligencja zarządzająca budynkiem :

  • Opiekuje się „pacjentami”
  • Działa zgodnie z Protokołem Ochrony Ludności
  • Stracił tylko 20% pierwotnego stanu osobowego wśród swoich pacjentów
  • Dba o ich zdrowie fizyczne i psychiczne
  • Stracił kontakt z dowództwem UEF kilka lat temu.
  • Traktuje BG jak zagrożenie. Nie uznaje ich autoryzacji jako UEF.

Grozny się wkurza i niszczy terminal. W wielkim wybuchu znika hologram AI. Za nimi otwiera się śluza i dwa roboty wchodzą, aby ich zniszczyć. Jakimś cudem pokonują dwa roboty i Mario próbuje unieruchomić AI. Niestety, ale jego zdolności nie pozwalają mu pokonać sztucznej inteligencji w jej własnym systemie. Ku jego zdziwieniu uruchamia mu się trojan na jego datapadzie. Zainstalowany przez dowództwo batalionu.

Grozny wybiega z pomieszczenia i krzyczy, żeby Mariani ich uratował. On postara się zatrzymać roboty jak najdłużej. Zamyka za sobą grodź. Grenadier ponowne próbuje, ale systemy obronne SI są zbyt skomplikowane. Jednak trojan robi coś dziwnego. Jedna z pancernych płyt chowa się w ścianie. Chroniła interfejs neuronowy. Bohater słyszy odgłosy walki. Wie, że zostały tylko sekundy na podjęcie decyzji. Podłącza się do rdzenia i przejmuje kontrolę. Setki igieł wbijają się w jego ciało, potężny przewód wwierca się w podstawę czaszki. Jego świadomość zostaje przetransferowana. Uzyskują władzę nad placówką, ale jakim kosztem?

Podsumowanie

Sesja była szalona, napakowana akcją i niszczeniem wrogów. Gracze stworzyli postacie bardzo mocno nastawione na walkę. Wound Threshold Groznego na poziomie 20 plus 6 Soak spowodował, że był to istny czołg.

Zasady walk pojazdów są wyjątkowo interesujące. Umożliwiają bardzo szybką i dynamiczną rozgrywkę. Dangerous driving to jedna z lepszych zmian w Genesys w porównaniu ze Star Wars. Świetnie wpływa to na historię i powoduje nieoczekiwane zwroty akcji ( uszkodzony silnik!)

Na sesji żadne wydarzenia nie były planowane. Kompleks powstawał na bieżąco. Gracze sami rzucali pomysły, a ja je przekształcałem i wrzucałem w świat. Nie wiedziałem kto będzie głównym przeciwnikiem bohaterów, więc wykonałem trzy rzuty na k6 (nie,tak,tak i…) :

  • Czy są to Deshirit – Nie
  • Czy są to siły UEF – Nie, ale
  • Czy jest to AI – Tak, i

Dlatego stworzyłem placówkę badawczą, która ma trochę wspólnego z UEF, ale została wyłączona z głównego systemu po zniszczeniu Generalicji. Zarządzała nią AI, która uzyskała samoświadomość i trzyma ludzi w więzieniu przekonana, że działa zgodnie z protokołem.

Każdemu MG i grupie polecam od czasu do czasu zagrać luźną sesję. Naładowana akcją i humorem. Podoba mi się, jak jej wynik ma konsekwencje w głównej kampanii. Wtedy gracze podchodzą do niej trochę poważniej. Ale jeśli ktoś zginie albo stanie się coś z nim gorszego, to nie będzie nikomu smutno.

Jeśli macie jakieś pytania to piszcie je w komentarzu lub wyślijcie mi wiadomość na Facebooku

Wpis ten realizuje mój RPGowy cel na 2018 rok – 42/52 – przynajmniej jeden wpis na blogu przez kolejne 52 tygodnie.

Sesja 1 Iron World – Iron World #1 – „Bezpieczny zwiad”

Recenzja Blades in the Dark : Czy warto…Blades in the Dark cz.2

RPGaDAY 2018 – RPGaDay 2018 – część I

H.M.S.S „Hope”  – H.M.S.S „HOPE” #2- „Colony Ship of Solar Federation”

Reklamy

8 myśli na temat “Iron World – Inne Historie – „Szpitalianie”

Dodaj własny

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Blog na WordPress.com. Autor motywu: Anders Noren.

Up ↑

%d blogerów lubi to: