Iron World #2 – „Radioactive Wasteland”

Nowa kampania sandboksowa w świecie Iron World nabiera rumieńców. Bohaterowie graczy eksplorują okolicę, spotykają posterunek jednej z frakcji, dowiadują się kolejnych rzeczy o świecie. Na koniec podróżują przez nuklearne pustkowie. Promieniowanie mocno nadwyręża ich siły. Co ekspedycja odkryła na zniszczonej Ziemi ?


Postacie graczy:

  • Wojciech ‚Lis’ Hermaszewski – snajper/zwiadowca. Pochodzi z terenów Polski. Nietolerancyjny
  • John Silver – aktor amerykańskiego kina. Patologiczny kłamca.
  • Paul Noir – czarnoskóry żołnierz francuskiej armii. Ateista i były muzułmanin.
  • Ruben Shmidt – holenderski astronauta/astrobiolog ESA

6 maja 2132 roku

Po spotkaniu z Jean-Marciem dzielna drużyna bohaterów postanawia znaleźć miejsce na nocleg. Niestety, ale „pustynia” nie jest najlepszym rozwiązaniem… [Porażka na teście Przetrwania (Survival) na znalezienie bezpiecznego schronienia]

Na północny wschód od nich są ruiny miasta całkiem sporych rozmiarów. Bezpiecznie obejrzeli je przez lornetkę i dostrzegli, że brak tam jakiekolwiek roślinności czy zwierząt. Sprawdzili z bezpiecznej odległości licznikiem Geigera. Teren jest radioaktywny.

Na wschód od ruin był gęsty las. Niedaleko tego lasu na otwartym terenie dostrzegli niewielką zamieszkaną chatę. Była otoczona siatką i drewnianym ogrodzeniem. Bohaterowie postanowili ją odwiedzić i poprosić gospodarzy, aby zostać na noc.

Dwójka rolników wyszła przed bramę z wyciągniętą bronią. Lis dostrzegł jak celuje do nich snajper z pierwszego piętra farmy. Wśród drużyny rosło napięcie.

Bezpiecznie dotarli do budynku i zaczęli rozmawiać z jego mieszkańcami. Byli oni ubrani dość dziwnie. Mieli ten sam krój spodni, koszuli i kurtek w odcieniach niebieskiego i szarego. Na ramieniu niewielki szary krzyż na jasnym tle. Należeli do tej samej frakcji. Szpitalian.

Przywódca posterunku wita się z BG. Nazywa się Émile Chapuis. Jest do nich przyjacielsko nastawiony. Pozwala im zostać na noc. Wypytuje się skąd mają taki wspaniały sprzęt, dobrze zachowane mundury i jak przeżyli w okolicy. Po kilku wymijających odpowiedziach, skupia się na ich relacji o spotkaniu z tępicielami. BG wypytują ich o New Paris. Dowiadują się trochę więcej o mieście i potwierdzają informacje od Jean-Marc’a :

  • Szpitalianie próbują opracować lekarstwo na chorobę Deshirit. Potrzebują wsparcia każdego, kto ma jakąkolwiek zaawansowaną wiedzę medyczną lub naukową.
  • Szpitalianie rekrutują! Jeśli BG chcą dołączyć, to mogą się powołać na Emila
  • W mieście rządzi rada.
  • Okolica miasta jest wolna od gatunków inwazyjnych.
  • Znajduje się tam przedstawicielstwo Bractwa.
  • Mają obronę przeciwlotnicza, która zestrzeliwuje wszystkie obce pojazdy.

7 maja 2132 roku

BG o poranku opuszczają bezpieczne schronienie u Szpitalian i ruszają w kierunku pustyni. Dzień wcześniej umówili się z Jean-Marc, że zawiezie ich do New Paris. W trakcie podróży bardzo długo ze sobą rozmawiają. John Silver przekonuje pozostałych, że muszą dostać się do wspaniałego miasta, gdzie mogą najwięcej zdziałać wiele dobrego.

Spotykają się ze swoim przewodnikiem. Najpierw za zapłatę za przejazd chcą dać kostką do kibla o zapachu lasu… Na szczęście Jean-Marc ma duże poczucie humoru. John daje mu niesamowity podarek. Holgram z wbudowaną prymitywną sztuczną inteligencją. Wyświetla obraz nagiej panienki, która robi to co jej każe użytkownik. Wyjątkowo cenny prezent.

Wyruszają w pustkowia i pokonują ponad 100 km do New Paris. Po drodze mijają radioaktywne tereny, lasy, góry, jeziora. W pewnym momencie wjeżdżają w dolinę, która została mocno zniszczona w trakcie wojny. Przerażający jest biały metalowy szkielet dużego miasta oraz kilka szklanych śladów po głowicach.

Każdy z bohaterów jest wystawiony na silne promieniowanie i zostaje mocno osłabiony. Czy uda im się wyleczyć w New Paris?

Iron World. Mapa sandboksa. II sesja.

Okiem Sędziego

Dokładny opis moich przeżyć z drugiej strony pojawi się jutro. Dzisiaj jeszcze czeka mnie kolejna sesja w HMSS Hope z nowym graczem. We wtorek będę na wrocławskim spotkaniu MG w Awarii Prądu, gdzie będę mówił o sandboksie. Wpadnij!

Po długim oczekiwaniu prezentuje Okiem Sędziego!

Na ilustracji powyżej możesz dostrzec odkryte hexy przez BG. Cała mapa powstaje w trakcie rozgrywki i jest losowana. Jedynie okolice miasta New Paris zostały zapełnione lasem liściastym (pewien element settingu).

Czy powoduje to krótki przestój na sesji? Nie. Czy losowanie ponad 30 hexów w trakcie podróży z południa na północ zajęło dużo czasu? Trochę tak. Usprawniłem sobie ten proces przez skorzystanie z jednego z internetowych dice rollerów. Rozkład wyników był bardzo ciekawy. Większość wypadła w zasięgu radioaktywnych pustkowi.

BG poznają coraz bardziej setting. Nikomu nie ufają i wszystkim starają się sprzedać tą samą historię. Na razie nikt tego nie podważył (chociaż kolejna sesja była wyjątkowo ciekawa pod tym względem).

Genesys RPG pokazuje swój pazur w graniu w stylu sandboxa i powoli powstaje cały świat. Nie mogę się doczekać, co gracze zaplanują na kolejnych sesjach!

Jeśli macie jakieś pytania to piszcie je w komentarzu lub wyślijcie mi wiadomość na Facebooku

Wpis ten realizuje mój RPGowy cel na 2018 rok – 44/52 – przynajmniej jeden wpis na blogu przez kolejne 52 tygodnie.

Poprzedni raport : Iron World #1 – „Bezpieczny zwiad”

Iron World – Inne Historie – Szpitalianie – Iron World – Inne Historie – „Szpitalianie”

Recenzja Blades in the Dark : Czy warto…Blades in the Dark cz.2

RPGaDAY 2018 – RPGaDay 2018 – część I

H.M.S.S „Hope” – H.M.S.S „HOPE” #3- „Gaaba”

 

Reklamy

2 myśli na temat “Iron World #2 – „Radioactive Wasteland”

Dodaj własny

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

Blog na WordPress.com. Autor motywu: Anders Noren.

Up ↑

%d blogerów lubi to: